Stress-sygeplejerske & ID-psykoterapeut

Jeg er uddannet sygeplejerske og er medlem af DSR. Jeg har været Tillidsrepræsentant i 15 år og har en bred viden om stress, sygemelding,trivsel på arbejdspladsen osv

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I arbejdet med stress ramte, er det vigtigt at have en bred faglighed, da kompleksiteten hos stress ramte ofte er meget høj. Med kompleksiteten mener jeg her, at stress påvirker dit liv på mange områder f.eks: dit arbejde, din krop, din psyke, dit forhold til dine nære relationer, din livskvalitet og i sidste ende kan din stress betyde langtidssygemelding og risiko for at miste dit job.

Som sygeplejerske har jeg de sygeplejefaglige briller på og jeg vil få øje på, om problemerne f.eks. kan stamme fra en stofskiftelidelse, overgangsalder, for højt eller for lavt blodtryk,lav D-vitamin og kan rådgive dig om at søge læge.

Stress kan også være skabt af en depressions tilstand, hvor det er nødvendigt at du får håndteret  din depression, som en del af din stressbehandling.

Da det sjældent kun er en' ting som gør os syge af stress, er det derfor en fordel, at jeg som sygeplejerske er uddannet til at tænke helhedsorienteret, og har mange års erfaring i arbejdet med stress og udfærdige personlige handleplaner til Jobcenter og læge.

Ved at afdække din personlige Stressprofil og handleplan, vil  du få overblik over hvilke indsats områder, du skal arbejde med her og nu,og på den lange bane. Du vil få en prognose for forventet stress forløb, såfremt du vælger at tage aktivt ansvar for nødvendige forandringer.  Ligeledes vil du få rådgivning om sundhed og forebyggelse, så din stress ikke udvikler sig til kronisk stress eller sygdom.

 

Stresssygeplejerske.dk er er helhedsorienteret tilbud

Din krop lyver ikke. Hvis du oplever stress symptomer, så skal du gøre noget ved det med det samme.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Flere og flere søger hjælp hos mig, fordi de oplever stresssymptomer. Det er min oplevelse, at det ofte skyldes at hverdagen er alt for travl, (også selvom det er gode ting man laver), så er der hos stressramte, alt for lidt tid til at lave ingenting.

Nogle af de første stresssymptomer man oplever, er at livsglæden forsvinder, der kommer psykiske symptomer som træthed, tristhed, indre uro, kort lunte og tankemylder. Det bliver svært at falde i søvn og man vågner og er uoplagt om morgenen.

Jeg oplever at mange lærer at leve med at have det "halvskidt" og at angst og depressionsfølelse, bliver en følgesvend, som man ikke får taget hånd om.

Hvis ikke man får taget hånd om sin stress i opløbet, kommer der flere negative følelser og oplevelser. Det kan være følelsen af at være utilstrækkelig, ikke at føle sig god nok, lysten til sex og intimt samvær er forsvundet, præstationspres fra familie og omgivelser, oplevelsen af meningsløshed, man føler sig fremmed i sit eget liv, afmagt, angst og depression.

Når man er kommet dertil, så sidder man i stressfælden.

Man prøver at få overblikket og følge med, men oplever at andre begynder at reagre og bekymre sig.

Lad mig slå fast, at du er ikke alene. Det er ikke din skyld eller du "burde" have gjort noget andet.

Stressfølelsen er en glidende overgang, som man ikke rigtigt får mærket efter på, før man sidder i fælden.

Stress kan ramme alle - ikke kun dig.

Stress er ikke en sygdom. Stress er en reaktion på at din krop og sind, er kommet ud af balance.

Stress kan der gøres noget ved, og du kan få det godt igen.

Jeg har selv været der!

Når du først for alvor er ramt af stressfølelsen, er det meget svært at komme igennem en healing af sig selv, uden professionel støtte igennem samtaler og konkrete værktøjer og anvisninger.

Særlig fordi et af symptomerne ved at være i en stresssituation, er at man har rigtig svært ved at mærke, hvad det er man virkelig har brug for.

Du fortjener at have et liv med god energi, glæde og overskud, og det kan godt lade sig gøre.

Spørgsmålet er om du er klar til at gøre det nødvendige, for at komme af med dig stress? Det kræver at du er villig til at gøre noget andet, end det du plejer!

Se min stresspakke her, som indeholder det nødvendige, for at du kan komme igang med at stresse-af NU

Med venlig hilsen

Birgitte Møller Senning